shopaholic.ro
Travel in doi: O zi de iarna pe Transfagarasan si la Hotelul de Gheata Balea lacLa Hotelul de Gheata de la Balea Lac imi doream de cativa ani sa ajung. Mi se parea o excursie de o zi feerica, pe care o sa facem impreuna cu cei mici. Dar acum, la jumatatea lui februarie, s-a ivit insa oportunitatea de a ajunge sus la Balea doar in doi, si am profitat de sansa, cu gandul initial de a ne reintoarce si cu copiii, idee care insa la capatul zilei nu a mai parut asa usor de infaptuit. Va povestesc de ce, si cum am decis ca e o destinatie (cel putin cu facilitatile si dotarile din momentul de fata) mai apreciata doar intre adulti cu un dram de rabdare - sau cu copii, dar in timpul saptamanii, cand traficul de turisti este redus.

Am inceput negativ sa povestesc despre experienta noastra iernatica la Balea Lac, dar in fapt a fost o zi cu adevarat minunata. Planul nostru initial si naiv era asa: urcam cu cabina, stam 1h pe sus si ne plimbam printre cladirile de gheata si mancam un pranz, coboram, vizitam si Castelul de lut (care e in zona), si pe dupa amiaza suntem deja intorsi in Bucuresti. Ajunsi insa la fata locului pe la ora 12:30 ne-a intampinat o coada care se infasura pe cele 3 etaje ale cladirii cabinei care face legatura Balea Cascada-Balea Lac, singura modalitate motorizata pe timp de iarna de a ajunge sus, deoarece Transfagarasan este inchis pe aceasta portiune. Coada nu ne-a speriat initial, obisnuiti cu cabina de pe Postavarul in care intra in jur de 45 de oameni o data. Dar dupa 15 minute de asteptat cuminti la coada (fara sa ne miscam de pe loc) am zarit un afis: cabina de la Balea vine o data la 12 minute, si poate cara 14 oameni per tura. Un calcul rapid al numarului de oameni per etaj ne-a oferit o perspectiva sinistra: minim 2-3h de asteptat intr-o cladire foarte friguroasa, cu urme de igrasie, in inghesuiala, pe o scara, in picioare. Vorbind apoi cu oameni care au stat la aceasta coada cu stoicism, ne-am dat seama ca facusem un calcul optimist. Afara era insa un soare superb, asa ca decizia de a nu mai sta la coada a fost unanima si neregretata. Am decis pe loc sa vedem cum arata drumul Transfagarasan iarna, cand este inchis, si am purces pe jos.

Pana sus la Balea Lac drumul are 12 km, si nu era timp util sa il facem si sa ajungem pe lumina la Hotelul de Gheata. Ulterior am discutat cu oamenii locului, si poate fi si periculos pe alocuri, fiind cateva culoare de avalanse, pe care le-am si vazut de sus, cand am reusit sa luam telecabina buclucasa. Noi am mers doar 5km, prin zapada de peste 1m (insa nu proaspata, deci intarita, si desi ne mai alunecau picioarele pana la genunchi, se putea merge binisor - bineinteles echipati cu incaltaminte montana de iarna si costume bune si groase de ski). Dupa 5km de urcat se termina padurea, si incepe golul alpin, si am avut peisaje superbe cu intreaga vale, dar si cu varfurile inconjuratoare.

Plimbarea noastra de 10km prin zapada a durat cam 3h insorite, si ne-am intors la baza telecabinei in jurul orei 16:30 (conform programului ultima urcare era la 17). Am constatat cu fericire ca se restransese cu mult coada, ne-am asezat la rand, si in a doua cabina am si urcat.

Sus peisajul era intr-adevar magic, si cu siguranta le-ar fi placut la nebunie copiilor (dar asteptarea de cateva ore la cabina cu siguranta nu). Imediat ce iesi din telecabina te intampina cladirea principala a hotelului de gheata, in care este restaurantul si camerele tematice. Contra unei mici taxe, poti vizita fiecare camera (cu nume diferite, si decoruri...Citeste in continuare pe shopaholic.ro

Articol oferit de Citeste mai multe Articole pe shopaholic.ro

Votul tau:
Autor: shopaholic.ro | Publicat: 01.03.2017 | Articol citit de 2569 de ori.
Adauga comentariul tau RSS Comentarii articol: Travel in doi: O zi de iarna pe Transfagarasan si la Hotelul de Gheata Balea lac
Caractere disponibile: 500
E-Mail*
Nume

Daca ti-a placut articolul Travel in doi: O zi de iarna pe Transfagarasan si la Hotelul de Gheata Balea lac, aboneaza-te la RSS-ul de Moda :: Fashion moments pentru a fi notificat cand mai apar articole asemanatoare sau aboneaza-te la newsletter-ul egirl.ro cu toate noutatile aparute pe site.

Fii blanda cu parul tau!

Desi nu ducem lipsade sfaturi și internetul abundacu sugestii si solutii miraculoase, femeile,si nu numai, vor continua safie extrem de receptive la inovatia legatade frumusetea si sanatatea parului lor. Este perfect normal s... mai mult

Magnolia, regina primaverii

Stiai ca magnoliile se numara printre plantele care au aparut din cele mai vechi timpuri pe pamant? Cercetatorii au descoperit fosile de flori de magnolie, in roci vechi de peste 100 de milioane de ani, in Europa, America de Nord ... mai mult

Gata, ieri am purtat prima pereche de sandale din acest an! Asa ca, firesc, admir si alte sandale. Imi plac in mod deosebit platformele acestea de la Tory Burch. Imi place combinatia coloristica, imi ... mai mult

In Romania sunt 7 biserici fortificate incluse in patrimoniul UNESCO, si ca o rezolutie personala mi-am propus, cat de curand, sa ajung pe la toate (dar si pe la altele din zona, ne protejate de UNESC... mai mult

Hey! E timpul sa updatez garderoba micilor shopaholici cu cateva piese primavaratice si colorate, si colectia creata in colaborare de ilustratoarea Katie Scott (celebra pentru desenele sale inspirate.... mai mult

Stiuta fiind iubirea mea pentru IKEA, si pasiunea pentru colectiile speciale limitate PS, care apar cred din 3 in 3 ani, nu m-am putut abtine sa nu imi fac un wishlist si din colectia PS 2017 ce a apa... mai mult
Adele, vintage si delicat
Look-ul saptamanii a fost trimis de ecaterina_virgolici
Marele Zid
Daca ai asteptari mari de la acest film, din punctul de vedere al scenariului, sfatul...
Inainte sa te cunosc
“You only get one life. It's actually your duty to live it as fully as possible...
Legenda lui Tarzan
Nu exista o persoana care sa nu fi citit o poveste despre Tarzan, care sa nu fi vazut...
DOLIU în LITERATURA UNIVERSALĂ! Gabriel Garcia Marquez a MURIT!
Scriitorul Gabriel Garcia Márquez, laureatul premiului Nobel pentru literatură pe 1982, a murit, joi...
CRBL îl MITUIEȘTE pe Connect-R la „România Dansează”
Preselecţiile „România Dansează” se apropie de final pentru că duminică, de la 20:30, la Antena 1, e...
Andreea Marin le DEZVĂLUIE fanilor POFTICIOȘI rețeta COZONACULUI și a SARMALELOR de POST
Chiar dacă a revenit la formele care au consacrat-o prin multa voință și restricții alimentare, Andr...
Alina Ilioi si-a lansat cartea: „Te iubesc pe nevazute
Alina Ilioi si-a lansat cartea: „Te iubesc pe nevazute"
Joi, 16 iunie, la Readers Cafe, a avut loc lansarea cărții ”Te iubesc pe nevăzute” scrisă de Alina Ilioi, blogger și...

tst
citite 24h
articole
#Concurs! O toamna perfecta, cu un ten sanatos #Concurs! O toamna perfecta, cu un ten sanatos
Pregatite pentru toamna? Pregatite pentru un nou sezon aramiu? Stim, t...
Ofera trupului si mintii o relaxare completa cu Caring de la Le Petit Marseillais®! Un nou concurs! Ofera trupului si mintii o relaxare completa cu Caring de la Le Petit Marseillais®! Un nou concurs!
Desi traim intr-o epoca a ingrijirii, a metodelor de tratament revolut...
Kit-uri de vacanta cu #Farmec! Concurs! Kit-uri de vacanta cu #Farmec! Concurs!
Faptul ca suntem in luna august nu ne descurajeaza. Nu, nu, in niciun ...
O primavara cu un cadou in stilul Lulush O primavara cu un cadou in stilul Lulush
Original? Creativ? Cat de mult punem pret pe ceea ce dorim sa purtam s...

Intra pe forum
Trimite si tu o felicitare !
CAUTA PE EGIRL
Pantofii saptamanii: A venit vremea sandalelor! Gata, ieri am purtat prima pereche de sandale din acest an! Asa ca, firesc, admir si alte sandale. Imi plac in mod deosebit platformele acestea de la ... mai mult

Katie Scott x H&M Hey! E timpul sa updatez garderoba micilor shopaholici cu cateva piese primavaratice si colorate, si colectia creata in colaborare de ilustratoarea Ka... mai mult

Travel with kids: Linistea dintre dealurile Transilvaniei si vizita la biserica fortificata Biertan In Romania sunt 7 biserici fortificate incluse in patrimoniul UNESCO, si ca o rezolutie personala mi-am propus, cat de curand, sa ajung pe la toate (d... mai mult