Azi am 4 ani!
Câti dintre noi nu avem cel putin o data în viata sentimentul ca redevenim copii? De câtiva ani încoace eu traiesc aproape zilnic miracolul copilariei. Cei care au casa luminata de un sufletel mic de câtiva anisori înteleg cu siguranta sentimentul. Când devii parinte, dincolo de grijile cotidiene inevitabile care se maresc într-un ritm ametitor, nu ai voie sa nu redevii, macar din când în când copil...

Trimite si personalizeaza aceasta felicitare
Nu cred ca e necesar sa spun ca dusul si luatul de la gradinita devin la un moment dat lucruri care ne intra în reflex dupa ceva timp de practica voluntara.
Dimineata e cumplit: „mami azi nu vreau la gradinita”, „mami mai dorm 5 minute”, „nu mi-e foame”, „nu vreau rochita asta ca e urâta”, „vreau sa mearga si papusa cu mine”.... O mie de replici care în mintea mea nu au decât un raspuns mare si lat („Iar o sa întârziem”), dar care se materializeaza în explicatii care sa fie acceptate de mintea unui copil de 4 ani. Dupa amiaza e cu totul altfel... drumul spre casa e un fel de plimbare spirituala în miniatura. Discutam despre poeziile pe care le-a spus „doamna”, îmi povesteste de ce a picat un strugure verde si nu mov („pentru ca asa e strugurele, verde”) si aflu când o sa vina iarna („când o sa cada toate frunzele si o sa se usuce toata iarba”).
Cuprinsa de astfel de activitati care însotesc îmbracatul si dezbracatul din vestiarul gradinitei, percep totul ca pe o rutina necesara si uneori amuzanta. Azi însa a fost altfel. M-am dus sa-mi iau copilul mai repede de la gradinita pentru ca avea programare la medic. Am intrat grabita si am urcat scarile într-un suflet. Deja eram în întârziere. Am deschis usa îcet (stiam ca micutii sunt înca la programul de somn) si am intrat ... într-o lume ireala. Imaginati-va o încapere plina de jucarii în care 30 de pitici stau ascunsi sub cearsafuri de zapada, savurându-si somnul sub razele soarelui care le scalda chipurile lipsite de griji. Era acolo în camera aceea ceva magic... un parfum linistitor de inocenta si de bunatate care l-ar fi impresionat si pe cel mai rau om din lume. Printre sforaituri subtirele am auzit pasi educatoarei care mi-a zâmbit vazându-ma încremenita în prag. „Asa-i ca-s draguti?” „Da... e fantastic...”
Am ramas asa acolo vreo 5 minute, pâna a reusit educatoarea sa o trezeasca pe fetita mea. Si pentru o clipa am simtit ca ma retrag încet în timpuri demult transformate în amintire când mama îmi veghea somnul de dupa amiaza si îmi spune povesti cu zâne. M-a trezit din reverie vocea micutei mele: „Mama nu vreau la doctor”. Nu mai stiu ce i-am raspuns, dar stiu ca drumul spre casa a fost altfel... la un moment dat am luat-o de mâna si am început sa alergam prin frunzele de pe trotuar...S-a oprit râzând în hohote si certându-ma, cum fac eu de obicei când e prea zvapaiata: ”Mama, mai încet, ce ai patit? Câti ani ai?”... I-am raspuns fara ezitare: „Azi am 4 ani”.

Votul tau:
Autor: AnaMaria Ghiban | Publicat: 18.12.2006 | Articol citit de 5735 de ori. Nota 5.00 din 6 voturi.
RSS Comentarii articol: Azi am 4 ani!
Daca ti-a placut articolul Azi am 4 ani!, aboneaza-te la RSS-ul de Relatii :: Familie pentru a fi notificat cand mai apar articole asemanatoare sau aboneaza-te la newsletter-ul egirl.ro cu toate noutatile aparute pe site.

Pentru noi Mykonos a fost o poveste de un weekend lung, dupa un scurt popas in Atena, la hotelul imaginat de designer-ul Karim Rashid. Nu am avut asteptari ca vom putea bate insula in lung si in larg ... mai mult

Daca vreti sa vedeti dune de nisip, nu trebuie neaparat sa mergeti pana in Africa sau Arabia (noua cu siguranta ne-a adus aminte de noaptea de glamping intre dune langa Dubai). Pentru ca una gigantica... mai mult

Am copilarit veri intregi la bunici intr-o periferie a Busteni-ului, si din pacate clasica statiune de pe Valea Prahovei nu este un punct de atractie pentru mine. Nu imi place nici structura sa urbana... mai mult

iti arata de sus Centrul Vechi al Bucuresti-ului. Dar daca vrei sa admiri de la inaltime acoperisurile din zona Piata Victoriei, atunci trebuie sa urci Upstairs. Bonus: vezi castelul roz cu turnulete ... mai mult

Inca de acum 2 ani, cand trecusem razant prin peisajele frumoase din Tara Hategului, oprind doar in Hateg pentru o cina gustoasa la Art & Grill Bistro, un restaurant tare simpatic in centrul orasului ... mai mult

5 trucuri de la FINO pentru a păstra alimentele proaspete mai mult timp

Îți place să experimentezi în bucătărie, dar nu ai mereu timp de cumpărături? Depozitate corect, alimentele își pot păstra prospețimea pentru o perioadă îndelungată. De ac... mai mult
CONCORDE OLD BUCHAREST HOTEL – CEL MAI NOU  HOTEL DIN CENTRUL VECHI AL BUCURESTIULUI
CONCORDE OLD BUCHAREST HOTEL – CEL MAI NOU HOTEL DIN CENTRUL VECHI AL BUCURESTIULUI
Daca te intrebi ce este Concorde Old Bucharest Hotel, afla ca inseamna confort de ult...
Seara de vara cu JAZZ la Sala Radio
Joi, 14 iunie (19.00), trompetistul SEBASTIANBURNECI- solist al Big Band-ului Radio ...
Ion Caramitru recită Nichita Stănescu  în Săptămâna Internațională a Muzicii Noi
Ion Caramitru recită Nichita Stănescu în Săptămâna Internațională a Muzicii Noi
Săptămâna Internațională a Muzicii Noi (SIMN) aduce pe scenaSălii Radio un prog...
Alina Ilioi si-a lansat cartea: „Te iubesc pe nevazute
Alina Ilioi si-a lansat cartea: „Te iubesc pe nevazute"
Joi, 16 iunie, la Readers Cafe, a avut loc lansarea cărții ”Te iubesc pe nevăzute” scrisă de Alina Ilioi, blogger și...

tst
citite 24h
articole
Travel in doi: Dune du Pyla, cea mai inalta duna de nisip din Europa Travel in doi: Dune du Pyla, cea mai inalta duna de nisip din Europa
Daca vreti sa vedeti dune de nisip, nu trebuie neaparat sa mergeti pan...
La munte cu copiii: Plimbare prin Busteni la Manastirea Caraiman si Castelul Cantacuzino La munte cu copiii: Plimbare prin Busteni la Manastirea Caraiman si Castelul Cantacuzino
Am copilarit veri intregi la bunici intr-o periferie a Busteni-ului, s...
Deasupra Bucuresti-ului: Upstairs Deasupra Bucuresti-ului: Upstairs
iti arata de sus Centrul Vechi al Bucuresti-ului. Dar daca vrei sa adm...
Hai hui prin vecini: O zi la plaja in Odessa Hai hui prin vecini: O zi la plaja in Odessa
Dupa , care domina tarmul marin al Ucrainei. In Ucraina mai fusesem in...

CAUTA PE EGIRL
Plimbari prin Mykonos: lux si mori de vant Pentru noi Mykonos a fost o poveste de un weekend lung, dupa un scurt popas in Atena, la hotelul imaginat de designer-ul Karim Rashid. Nu am avut aste... mai mult

Travel in doi: Dune du Pyla, cea mai inalta duna de nisip din Europa Daca vreti sa vedeti dune de nisip, nu trebuie neaparat sa mergeti pana in Africa sau Arabia (noua cu siguranta ne-a adus aminte de noaptea de glampin... mai mult

Deasupra Bucuresti-ului: Upstairs iti arata de sus Centrul Vechi al Bucuresti-ului. Dar daca vrei sa admiri de la inaltime acoperisurile din zona Piata Victoriei, atunci trebuie sa urc... mai mult